Slaapproblemen? Gun jezelf deze slaapcoaching: het geschenk van de rust.

Jonge mama Sophie getuigt over het slaapcoaching-traject van 2Refresh: “Een tweetal maanden na de geboorte van mijn dochtertje kreeg ik de diagnose postnatale depressie. Ik voelde mij vanbinnen heel onrustig en ik sliep al weken superslecht. Na een rampzalige nacht ging ik op internet  wanhopig op zoek naar een oplossing. Zo kwam ik op de website van Inge terecht. Het was de eerste keer dat ik in contact kwam met slaapcoaching, maar hoe meer ik erover las, hoe meer ik dacht: dat moet ik proberen.”

Vanaf het eerste contact voelde ik Inges steun
Ik belde Inge die zondag en zij belde mij dezelfde dag  terug. Het werd een heel fijn gesprek en ik voelde meteen haar ondersteuning. De dag nadien had ik mijn eerste consultatie. Inge legde mij uit dat ik in een traject van 7 weken alle tools en oefeningen zou krijgen om zelf de slaap te leren vatten, aangevuld met specifieke relaxatie- en mindfulnessoefeningen om mijn innerlijke rust terug te vinden. Na die eerste sessie voelde ik: dit is precies wat ik nodig heb.

Ik geloofde weer dat ik het kon
Het traject gaf mij stap voor stap het vertrouwen in mezelf en in mijn eigen kunnen terug. Ik kreeg de houvast die ik nodig had om in een moeilijke nacht te weten wat ik wel kon doen en wat ik niet moest proberen om te slapen. Na enkele weken voelde ik steeds vaker een diepe rust in mezelf en lukte het me alsmaar beter om mijn lichaam zelf in slaapmodus te brengen.

Jezelf trainen om te slapen
Ik ben Inge erg dankbaar voor het vertrouwen dat ze mij heeft gegeven: ik besef nu dat het mogelijk is om de slaap te vatten en dat ik daar zelf voor kan zorgen. Want slapen is iets wat je zelf moet doen. Jij ligt ’s avonds in bed en jij moet het aanpakken. Door je lichaam te trainen en het de eigenschap om ‘in slaap te vallen’ weer eigen te maken. Vergelijk het met sport. Hoe beter je je spieren traint, hoe beter je prestaties. Met slapen is het net zo. Dat maakt de oefeningen die je wekelijks meekrijgt zo waardevol. Je voelt snel het weldoende effect en ze vormen een echte houvast.

Zo blij dat ik slaap zonder pillen
Net als bij sporten komt het resultaat van slaapcoaching niet onmiddellijk. Je lichaam moet de tijd krijgen om te wennen, om het weer gewoon te worden om in slaapmodus te geraken. Dat duurt gewoonlijk een tweetal maanden, maar bij mij ging het sneller. Vandaag ben ik heel blij dat mijn huisarts een half jaar geleden weigerde om mij slaappillen voor te schrijven, hoewel ik er zelf naar vroeg. Want een slaappil is geen wondermiddel. Het helpt je lichaam niet vooruit, het neemt het chemisch over. Nu doe ik het helemaal zelf!

De behandelingen zijn bijzonder heilzaam
In de praktijksessies van Inge leer je niet alleen alles wat je moet weten om zelf vol vertrouwen je lichaam in slaap te brengen. Ook de relaxatie-massages zijn enorm weldoend. Via superzachte aanrakingen laat Inge je lichaam nog 3 trapjes lager zakken. Deze combinatie van thuisoefeningen en praktijkbehandelingen is bijzonder heilzaam. Ik boek nu nog af en toe een behandeling voor wat extra rust en ontspanning en het helende effect op mijn lichaam is geweldig. Bovendien maakt Inge altijd tijd voor een opvolggesprekje en extra tips en oefeningen.

Gun jezelf deze slaapcoaching!
Met mijn getuigenis wil ik het slaapcoaching-traject van 2Refresh aan iedereen aanraden! Hoe meer ik erover praat, hoe meer ik besef dat enorm veel mensen kampen met slaapproblemen. Aan al die mensen wil ik zeggen: gun het je lichaam om deze oefeningen te proberen. Durf de stap te zetten. Je zult er zoveel kracht uit putten en je zult er zoveel zelfvertrouwen door krijgen. Rust is het mooiste geschenk dat je jezelf kunt gunnen. Ik slaap alvast als een roos.

Meer weten over slaapcoaching
Lees ook de getuigenis van Marijke: na 10 jaar eindelijke pilvrij slapen!
Kennismakingsgesprek met Inge boeken?

Deel dit artikel: